چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کنیم
گوگل تگ منجیر = Google tag manager همان طورکه از اسمش مشخص است، کاربردش مدیریت تگ ها است.
بعضی از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس، Hotjar که با استفاده از دیتای داخل سایت به شما آمارهایی در خصوص بازدید می دهند، نیاز دارند که کدی از آن ها در داخل سایت قرار گیرد.
حالا شما می توانید در پنلی که گوگل تگ منیجر به شما می دهد، به سادگی این کارها را انجام دهید.
در این حالت به جای این که کدهای هر ابزاری را مستقیم در سایت قرار دهید، فقط یک کدی را که گوگل تگ منیجر به شما می دهد،در سایت قرار می دهید.
گوگل تگ منیجر کجاست
برای استفاده از google tag manager به این آدرس بروید.
ثبت نام به سادگی انجام می شود، تنها نکته ای که می توان در ثبت نام ذکر کرد، انتخاب target platform می باشد. به بیان ساده شما می خواهید از این کدی که گوگل تگ منیجر به شما می دهد، در کجا استفاده کنید؟ در دسکتاپ یا موبایل ( اندرویدی یا ios)
بعد از این مرحله که دیوایس و نوع آن را مشخص کردید، به شما دو تکه کد داده می شود. کد اول را باید در تگ head سایت و کد دوم را در تگ body قرار دهید.

مزیت های استفاده از گوگل منیجر عبارتند از:
- بهبود سرعت سایت نسبت به حالت استفاده از مستقیم از کدهای هر ابزار در سایت
- سئو و بهینه سازی سایت به دلیل کاهش درخواست های اضافه و کاهش زمان DNS Lookup
- عدم نیاز به دانش کدنویسی – به سادگی با کپی و پیست کردن انجام می شود.
هر سئوالی در خصوص گوگل تگ منیجر و دیگر مباحث آموزش سئو داشتید، این جا کامنت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید